Ana içeriğe atla

Fbml yardım

Milyonlarca kişi tarafında, günde milyarlarca tıklanan Facebook arkadaşlık ağına girenler mutlaka olmuştur. Hazırladığınız profilinize kurduğunuz uygulamalarla hoş vakitler geçirebiliyorsunuz. Şimdi defalarca yüklediğiniz uygulamalardan bir tanesini nasıl yapabileceğinizi anlatmak istiyorum.

Adım-1

Buraya girip Facebook’un Developer Application’unu yüklüyosunuz.

Adım-2

Uygulama yüklenir yüklenmez gelen ekranda, sizin o anda hiç KEY‘iniz olmadığı yazar. Peki KEY nedir? KEY:API KEY manasında olup her uygulama için Facebook’un verdiği eşsiz bir şifredir. Bu numarayı aldıktan sonra uygulamanızı yapabileceksiniz. Önümüzdeki ekranda "Apply  for a key" linkline yıklarsanız yeni bir uygulama için ilk adımı atmış olursunuz.

Adım-3

Daha sonra karşınıza çıkan ekrana uygulamanızın ismini yazacaksınız. Bu aşamada girdiğiniz ismi daha sonra değiştirebilirsiniz. Option Fields linkinin üzerine tıkladığınızda uygulamanız için girilmesi gerekli bilgileri göreceksiniz. Uygulamanızın türünü(masaüstü,web), sayfanızı yüklediğiniz adresi(Callback URL), insanların size ulaşacağı adresi(Canvas Page URL) gibi bilgileri burdan giriyorsunuz.

Adım-4

Ayarlarınızı kayıt ettikten sonra, bilgileriniz  tutarlıysa artık API KEY’inize kavuşmuş oluyorsunuz. API KEY’in yanında Secret Key’iniz önemli.

Şimdi ise uygulamayı oluşturduğumuz kısıma geçelim. Çok basit bir uygulama yapacağım. Çoğu profilde görebileceğiniz "Hoşgeldin" uygulamasını yaparak, profile ziyaret eden kişiye ismini yazdırıp, resmini koyalım.

Adım 5

Buraya girip "Download a Client Library" yazısının altındaki linke tıklayın. Bu link bilgisayarınıza Facebook uygulaması yapmanız için gereken kod kütüphanesini sunacaktır.

Adım 6

İndirdiğiniz dosyaları açıp, içinden facebook.php dosyasını bulun ve kendi uygulamanızın dosyalarının olacağı klasöre koyun.

Adım 7

Artık koda yazmaya başlıyoruz.ayar.php adında bir dosya oluşturup, içine aşağıdaki kodları yazacaksınız.

$appapikey = ‘[API KEY’iniz]‘;$appsecret = ‘[Secret numaranız]‘;$facebook = new Facebook($appapikey, $appsecret);$user = $facebook->require_login();
//[todo: change the following url to your callback url]$appcallbackurl = ‘http://cagdaspolat.com/cagdaspolat/‘;
//catch the exception that gets thrown if the cookie has an invalid session_key in ittry {  if (!$facebook->api_client->users_isAppAdded()) {    $facebook->redirect($facebook->get_add_url());  }} catch (Exception $ex) {  //this will clear cookies for your application and redirect them to a login prompt  $facebook->set_user(null, null);  $facebook->redirect($appcallbackurl);}
Yukarıdaki kodlar Facebook’tan alınmıştır. Bu kodlarda gerekli yerlere API KEY’inizi ve Secret’ınızı yazdıktan sonra, "$applycallbackurl" değişkenin değerine uygulamayı koyacağınız hostunuzun uygulama klasörünü yazacaksınız. Geride kalan kodlar, cookie’deki oturum kodunun yanlış olması durumunda hata kontrolü yapmanızı sağlıyor, burada sizin yapmanız gereken bir şey yok.

Adım 8

Şimdi index.php kodumuzu yazabiliriz.

echo "

Hoşgeldiniz



";echo "";?> Yukarıdaki kodlar uygulama sayfasına giren(Sol menüde alt alta sıralanan menüden) kullanıcıların göreceği sayfayı hazırlar. Bu sayfasa kullanıcılara Hoşgeldin deyip resimlerini gösterirsiniz.

Adım 9

Sıra profilde uygulamamızın görüneceği kısıma geldi. Profilde de aynı şekilde kullanıcıları selamlayacak ve resimlerini koyacağız. Aşağıdaki kodlar yine  index.php‘nin içinde olacaklar.

require_once ‘duzen.php’;
echo "
hello $user
"; $fbml = <<

Hoşgeldiniz



EndHereDoc;
$facebook->api_client->profile_setFBML($fbml, $user);
Yukarıdaki kodlar profil kutusuna yazı yazmanızı sağlayacaktır. <<
Şu anda kabataslak uygulama yazmayı öğrendik. Veritabanlı uygulama yapmak,daha sonra eklenecektir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yalda Abbasi Mohsen Mizazade Le Yare Sözleri Türkçe

Kadın Ez ku iro pır xemginim, lê yare… (Ben ki bugün çok dertliyim, le yare…) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare…) Cab levina negerinım, lê yare… (Bir divane onu ararım, le yare…) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Neşan jêde ev nabinim, lê yare… (Ararım da bulamam, gül nare…) Neşan jêde ev nabinim, lê yare… (Ararım da bulamam, gül nare…) Derdê dılemın koriyeh, lê yare… (Gönlümün derdi kördür(?), le yare) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare….) Xussan canê mın xariye, lê yare… (Xuslar(?) canımı yedi, le yare… ) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Didar maye kıyamete, lê yare gul nare… (Buluşmak kıyamete kaldı, gül nare…) Didar maye kıyamete, lê yare gul nare… (Buluşmak kıyamete kaldı, gül nare…) Erkek; Caylan kuştın, jınan bırın, lê yare… (Caylanı öldürdüler, kadınlar kötürdüler, le yare…) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare…) Gulyarê mın esir kırın, lê yare… (Gülyarımı esir ettiler, le yare…) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Van fıritın le

İbrahim Tatlıses Filmleri

İbrahim Tatlıses Filmleri,İbrahim Tatlıses Filmleri izle,yeşilçam hülya avşar -İbrahim Tatlıses Filmleri,türk sineması İbrahim Tatlıses Filmleri,eski nostalji İbrahim Tatlıses Filmleri Bu Bölümde ibrahim Tatlisesin Cevirdigi Tüm Filmler Yeralmaktadir. Filmleri izleye Bilmek icin Resimlere Tiklayiniz. Bazi Filmler 2 Cd Olarak Eklenmistir. Filmin Devamini izleye Bilmek icin Hemen Yanindaki Resimi Tiklayarak Filme Devam Baka Bilirsiniz iyi izlemeler. Burdaki Filmler Tanitim Amaciyla Sunulmustur. Sanatcilara Destek Vermek icin Orjinal Cd lerini Satin Almanizi Tafsiye Ederiz. Sitemizdeki Filmlerimizin Yüzde 99 u Nostalji Agirlikli Filmlerdir. Alisan - 1982 ibrahim Tatlises - Yaprak Özdemiroglu - Yaman Okay - Savas Akova Ali Tutal - Zeynep Irgat - Alev Gürzap - Hamit Yildirim ALLAH ALLAH - 1987 ibrahim Tatlises - Melike Zobu - Mehmet Ali Erbil Neslihan Acar - Neriman Köksal - Hüseyin Kutman Asiksin - 1988 ibrahim Tatlises - Hülya Avsar - C

Engin Noyan Güzel Dua

 Yâ Berr! Yoktum yokluğumun farkında değildim İyilik ettin var eyledin beni Anılmıyordum anılmaya değer değildim İyilik ettin insan eyledin beni Bilmiyordum bilmediğimi bilmiyordum İyilik ettin kendini bilir eyledin beni Bilmiyordum senin farkında değildim İyilik ettin inanlardan eyledin beni Kimsesizdim kendime dost arıyordum İyilik ettin dostun eyledin beni Yetimdim sahibimi arıyordum İyilik ettin rahmetine çağırdın beni Hatalıyım pişmanlık duyuyorum