Ana içeriğe atla

Kemal Sayar Sonsuza dek Dophie Siir Sozleri

Gözleriniz madam 
Gözlerinize bakıyorum da 
Sanki bir yangın yeri 
Yüzünüz talan edilmiş bir 
İmparatorluktan kalmış gibi, 
Bir şair oturmuş o iki kaşın arasına, 
Tüten dumana ve akan kana bakmaksızın 
Aldırmaksızın, 
patlayan bombalara şiir söylüyor gibi 
Aslında aşktır en çetin meydan muharebesi 
Siz koşuştururken lise bahçelerinde 
Dilinizde Goethe'den Yarım yamalak ezberlenmiş iki dize 
Ve deri ceketinize yaslanmış yürürken yağmurda, 
Bir şairdim ben 
Kalbimi büyüten dumanlı odalarda 

Benim kalbim dumanlı odalarda büyüdü madam. 
Yalan yok! yalan asla olmayacak 
Çünkü aşkı üstünüze serpiştirip kaçan o yağmur 
Bir gün sizi de ıslatacak 
Bir gün sizde hüzünle bakacaksınız kalbimin içine 
Orada yenilenmiş bir şarklıyı göreceksiniz 
Biz şarklılar, yani Allah'a inananlar, oruç tutanlar 
Ve asla konuşamayacakları kızlara aşklananlar 
Hep yenildik! 
Farklı mağlubiyetlerden kuruldu bizim tarihimiz 
Diyorum ki vaktiniz varsa bu akşam.... 
Bizim yüzümüz kızarır madam söyleyemeyiz 
Biz uzaktan sevmelerde birinciyiz. 
Genç kızlara başlarımızı çevirip bir bakamayız 
Bir bakarsak usulca elimizden kayar 
Ve parçalanır kristal gençliğimiz 
Biz kristal gençleriz madam 
Kolayca tuz buz oluruz 
-Eve gitsem daha iyi 
İyide benim o darmadağın halimi bırakıp nereye, 
Her gece saatlerce alıştırma yapıp da 
Bir tek sevda sözcüğü fısıldayamamanın sıkıntısı 
Aşksızlıktan solan bu cismi terk edip nereye gidiyorsun madam ? 
Merdivenlerden peşinizden koşup da 
İsminizi haykırmamayı size bakarken derinde 
Bir acıyla kıvrandığımı fark etmeden nereye ha… 
Bir gün yağmur yağsa 
Sırılsıklam o yağmurda ıslanacak 
Ve elinde sımsıkı tutuğu bir karanfille 
Gözyaşları,saçlarından sızan yağmurla karışacak 
Onun kapısının önünde duracaktı 
Onun kapısının önünde duracak 
Ve asla zile basmayacaktı 
O kapının önünde saatlerce ağlayacaktı o sırada fonda 
''Senin mavi gözlerinde'' çalacaktı 
Sophie, Sophie... 
Heyhat Sophie gidiyordu 
Mağrur bir prenses gibi şairin kalbinden sürgün edilmişti. 
Sanki hilafet ilga ediliyordu. 
Saltanat sefalete mahkum edilmişti. 
Tarih yeniden yazılıyordu. 
Sen benim sürgünümsün Sophie. 
Benim ülkem daplık ve karanlıktır 
Dağların arasından bana bir yol vardır 
O yolu yürümek zordur... 


Sonsuza dek Sophie...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yalda Abbasi Mohsen Mizazade Le Yare Sözleri Türkçe

Kadın Ez ku iro pır xemginim, lê yare… (Ben ki bugün çok dertliyim, le yare…) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare…) Cab levina negerinım, lê yare… (Bir divane onu ararım, le yare…) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Neşan jêde ev nabinim, lê yare… (Ararım da bulamam, gül nare…) Neşan jêde ev nabinim, lê yare… (Ararım da bulamam, gül nare…) Derdê dılemın koriyeh, lê yare… (Gönlümün derdi kördür(?), le yare) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare….) Xussan canê mın xariye, lê yare… (Xuslar(?) canımı yedi, le yare… ) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Didar maye kıyamete, lê yare gul nare… (Buluşmak kıyamete kaldı, gül nare…) Didar maye kıyamete, lê yare gul nare… (Buluşmak kıyamete kaldı, gül nare…) Erkek; Caylan kuştın, jınan bırın, lê yare… (Caylanı öldürdüler, kadınlar kötürdüler, le yare…) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare…) Gulyarê mın esir kırın, lê yare… (Gülyarımı esir ettiler, le yare…) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Van fıritın le

İbrahim Tatlıses Filmleri

İbrahim Tatlıses Filmleri,İbrahim Tatlıses Filmleri izle,yeşilçam hülya avşar -İbrahim Tatlıses Filmleri,türk sineması İbrahim Tatlıses Filmleri,eski nostalji İbrahim Tatlıses Filmleri Bu Bölümde ibrahim Tatlisesin Cevirdigi Tüm Filmler Yeralmaktadir. Filmleri izleye Bilmek icin Resimlere Tiklayiniz. Bazi Filmler 2 Cd Olarak Eklenmistir. Filmin Devamini izleye Bilmek icin Hemen Yanindaki Resimi Tiklayarak Filme Devam Baka Bilirsiniz iyi izlemeler. Burdaki Filmler Tanitim Amaciyla Sunulmustur. Sanatcilara Destek Vermek icin Orjinal Cd lerini Satin Almanizi Tafsiye Ederiz. Sitemizdeki Filmlerimizin Yüzde 99 u Nostalji Agirlikli Filmlerdir. Alisan - 1982 ibrahim Tatlises - Yaprak Özdemiroglu - Yaman Okay - Savas Akova Ali Tutal - Zeynep Irgat - Alev Gürzap - Hamit Yildirim ALLAH ALLAH - 1987 ibrahim Tatlises - Melike Zobu - Mehmet Ali Erbil Neslihan Acar - Neriman Köksal - Hüseyin Kutman Asiksin - 1988 ibrahim Tatlises - Hülya Avsar - C

Engin Noyan Güzel Dua

 Yâ Berr! Yoktum yokluğumun farkında değildim İyilik ettin var eyledin beni Anılmıyordum anılmaya değer değildim İyilik ettin insan eyledin beni Bilmiyordum bilmediğimi bilmiyordum İyilik ettin kendini bilir eyledin beni Bilmiyordum senin farkında değildim İyilik ettin inanlardan eyledin beni Kimsesizdim kendime dost arıyordum İyilik ettin dostun eyledin beni Yetimdim sahibimi arıyordum İyilik ettin rahmetine çağırdın beni Hatalıyım pişmanlık duyuyorum