Ana içeriğe atla

 Mac’te Backspace/Delete tuşum nerede?

Mac’te Backspace/Delete tuşum nerede?

delete 02 300x225 Yeni Başlayanlar için Mac
Klavyemizdeki en önemli tuşlardan Backspace ve Delete tuşunun nerede olduğunu bulamadıysanız “Backspace/Delete tuşum nerede?” yazımıza göz atabilirsiniz.

Onun adı Trackpad, touchpad’i unutun…

trackpad 1 300x116 Yeni Başlayanlar için Mac
Kocaman, birden fazla parmağı algılayabilen (multi-touch), düğmesiz bir Trackpad ile yapabildiklerimiz o kadar fazla ve o kadar basit ki, görmeden inanmak gerçekten zor.

Kilitlenen Uygulamaları nasıl kapatırım? Force Quit!

Sihirli Elma force quit banner Yeni Başlayanlar için Mac
Mac işletim sistemi her ne kadar çok sağlam ve stabil olsa da, yine de bazen uygulamalarımız kilitlenebiliyor.
Böyle bir durumla karşılaştığımız zaman Force Quit’i kullanarak kilitlenen uygulamayı kapatabiliyor ve Mac’imizi kullanmaya kaldığımız yerden devam edebiliyoruz.

Pencereler Arasında Geçiş Yapmak

sihirli elma pencereler arasi gecis yapmak banner1 Yeni Başlayanlar için Mac
Mac’imde en sık kullandığım kısayollardan birisi, uygulamalar arasında geçiş yapmak için kullandığım“command-tab” kısayolu. Ancak bu kullanım, ilk geçiş yaptığım zamanlarda -alışık olmadığım için- tam işimi görmüyordu. Windows’tan alışık olduğum şekilde pencereler arasında da geçiş yapamamak canımı sıkıyordu. Fakat basit bir kısayol değişikliği ile pencereler arasında da geçiş yapmak mümkün… :)

Mac’te arşivleri açmak ve dosyaları sıkıştırmak için ne kullanabilirim?

The Unarchiver post2 300x138 Yeni Başlayanlar için Mac
Sıkıştırılmış arşivlerin açılması konusunda ücretsiz, basit ve hızlı bir program olması sebebiyle beklentilerimizi en iyi karşılayan program The Unarchiver diyebiliriz.
Mac işletim sistemimizin içerisinde yer alan, kullanımı oldukça kolay olan Archive Utility App sayesinde de dosya ve klasörlerimizi sıkıştırabiliyoruz…

Mac App Store ve Uygulamalar

Sihirli Elma Mac App Store 300x130 Yeni Başlayanlar için Mac
Mac App Store sonunda 2011′in başında açıldı ve 1000’den fazla uygulama ile hayatımıza girdi.
Sizi daha fazla bekletmiyoruz ve Mac App Store’un kullanımı ve aklımıza takılan soruları adreslediğimiz bir yazıyı sizlerle paylaşıyoruz…

Mac App Store’dan Apple ID nasıl alınır?

sihirli elma Mac App Store Apple ID banner Yeni Başlayanlar için Mac
Artık Mac App Store’un hayata geçmesi ile Mac kullanıcıları olan bizler de Apple ID’lerimiz sayesinde uygulama indirebiliyoruz…
Apple ID (Apple Kimliği) almanın pek çok yöntemi var. iPhone, iPod Touch, iPad, iTunes üzerinden de Apple ID alabiliyoruz. Ancak biz bu yazımızda Mac App Store üzerinden nasıl Apple ID alacağımızadeğineceğiz…

Time Machine ile Mac’imizi Yedeklemek

sihirli elma time machine yedeklemek banner Yeni Başlayanlar için Mac
Bilgilerimi yedeklemek benim için her zaman bir problem olmuştur. “Klasörleri tek tek seç, kopyala-yapıştır yap, saatlerce bekle, düzenli periyotlarla yap ve arşiv oluştur.” Tüm bunları otomatik yapan program bulma zahmetine hiç girmiyorum bile. Ancak Mac ile tanıştıktan sonra aradığım basitliği ve işlevselliği Time Machine’in yedekleme sisteminde buldum, ve Time Machine ile tüm bu sorunlardan tamamen kurtuldum.

Mac101: Kullanıcı Hesapları ne işe yarar?

sihirli elma user accounts banner1 Yeni Başlayanlar için Mac
Mac’imizi birden fazla kişi kullanıyorsa herkes için bir kullanıcı hesabı yaratmamız oldukça faydalı oluyor. Bu hesapları yönetebildiğimiz “kullanıcı hesapları” kısmı da bize pek çok konuda kolaylık sağlıyor, problemleri tespit etmemizde yardımcı oluyor ve bize ek bir güvenlik sağlıyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yalda Abbasi Mohsen Mizazade Le Yare Sözleri Türkçe

Kadın Ez ku iro pır xemginim, lê yare… (Ben ki bugün çok dertliyim, le yare…) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare…) Cab levina negerinım, lê yare… (Bir divane onu ararım, le yare…) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Neşan jêde ev nabinim, lê yare… (Ararım da bulamam, gül nare…) Neşan jêde ev nabinim, lê yare… (Ararım da bulamam, gül nare…) Derdê dılemın koriyeh, lê yare… (Gönlümün derdi kördür(?), le yare) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare….) Xussan canê mın xariye, lê yare… (Xuslar(?) canımı yedi, le yare… ) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Didar maye kıyamete, lê yare gul nare… (Buluşmak kıyamete kaldı, gül nare…) Didar maye kıyamete, lê yare gul nare… (Buluşmak kıyamete kaldı, gül nare…) Erkek; Caylan kuştın, jınan bırın, lê yare… (Caylanı öldürdüler, kadınlar kötürdüler, le yare…) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare…) Gulyarê mın esir kırın, lê yare… (Gülyarımı esir ettiler, le yare…) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Van fıritın le

İbrahim Tatlıses Filmleri

İbrahim Tatlıses Filmleri,İbrahim Tatlıses Filmleri izle,yeşilçam hülya avşar -İbrahim Tatlıses Filmleri,türk sineması İbrahim Tatlıses Filmleri,eski nostalji İbrahim Tatlıses Filmleri Bu Bölümde ibrahim Tatlisesin Cevirdigi Tüm Filmler Yeralmaktadir. Filmleri izleye Bilmek icin Resimlere Tiklayiniz. Bazi Filmler 2 Cd Olarak Eklenmistir. Filmin Devamini izleye Bilmek icin Hemen Yanindaki Resimi Tiklayarak Filme Devam Baka Bilirsiniz iyi izlemeler. Burdaki Filmler Tanitim Amaciyla Sunulmustur. Sanatcilara Destek Vermek icin Orjinal Cd lerini Satin Almanizi Tafsiye Ederiz. Sitemizdeki Filmlerimizin Yüzde 99 u Nostalji Agirlikli Filmlerdir. Alisan - 1982 ibrahim Tatlises - Yaprak Özdemiroglu - Yaman Okay - Savas Akova Ali Tutal - Zeynep Irgat - Alev Gürzap - Hamit Yildirim ALLAH ALLAH - 1987 ibrahim Tatlises - Melike Zobu - Mehmet Ali Erbil Neslihan Acar - Neriman Köksal - Hüseyin Kutman Asiksin - 1988 ibrahim Tatlises - Hülya Avsar - C

Engin Noyan Güzel Dua

 Yâ Berr! Yoktum yokluğumun farkında değildim İyilik ettin var eyledin beni Anılmıyordum anılmaya değer değildim İyilik ettin insan eyledin beni Bilmiyordum bilmediğimi bilmiyordum İyilik ettin kendini bilir eyledin beni Bilmiyordum senin farkında değildim İyilik ettin inanlardan eyledin beni Kimsesizdim kendime dost arıyordum İyilik ettin dostun eyledin beni Yetimdim sahibimi arıyordum İyilik ettin rahmetine çağırdın beni Hatalıyım pişmanlık duyuyorum