Ana içeriğe atla

Yeni bir  Mac aldım, şimdi ne yapmalıyım?

Öncelikle hayırlı olsun, Mac ailesine hoş geldiniz! :) Bu yazıdaki adımları izleyerek yeni Mac’inize çok kolay bir şekilde alışabilir, Mac’e geçiş sürecinizi kolaylaştırabilirsiniz. Ancak hala hangi Mac’i alacağınıza karar veremediyseniz, belki de öncelikle “Hangi Mac’i almalıyım?” yazımıza göz atmanız daha da faydalı olabilir. Sözü fazla uzatmadan hemen konuya giriyorum… :)

sihirli elma yeni mac aldim simdi ne yapmaliyim Yeni bir Mac aldım, şimdi ne yapmalıyım?

İlk Kullanım mı? Yoksa ikinci el mi?

Mac’imizi sıfır aldıysak, yani ilk defa biz kullanıyorsak işimiz çok kolay. Çünkü kendi kullanıcı hesabımızı oluşturarak Lion ve iCloud ile birlikte tercihlerimizi ve ayarlarımızı kolayca kullanmaya başlayabiliriz. Eğer ikinci el bir Mac aldıysak, önce kendimize bir kullanıcı hesabı yaratıp (yönetici yetkileriyle) daha sonra da eski hesabı silmemiz daha doğru bir başlangıç olacaktır.

Kullanıcı Hesabı

Kendimize ait bir kullanıcı hesabı ile işlerimizi çok daha kolay ve sorunsuz halledebiliriz. Eğer evde birden fazla kişi aynı Mac’i kullanacaksa, herkes için birer hesap yaratmak en rahat kullanımı sağlar. Böylece herkesin ayarları, tercihleri ve dosyaları kendine özgü olur, hem keyifli bir kullanım sağlanır, hem de karışıklık çıkmamış olur.
kullanici hesabi Yeni bir Mac aldım, şimdi ne yapmalıyım?

Eğer ikinci el aldığımız bir Mac’i kullanıyorsak, satın aldığımız kişiden administrator yani yönetici şifresini mutlaka öğrenmeliyiz. Aksi halde uygulama yüklerken ya da tercihlerimizi değiştirirken sorun yaşayabiliriz.
Kullanıcı hesapları ile ilgili detaylı bilgi almak için Mac101: Kullanıcı Hesapları ne işe yarar? yazısına göz atabilirsiniz.

Ayarlar ve Tercihler

Kullanıcı hesabımızı oluşturduktan sonra Mac’imizi kendi kullanımımıza göre özelleştirmeye başlayabiliriz. Dock’un görünümü, masaüstü arkaplanı, ya da pencereler gibi konularda ya da çok daha detaylı tercihleri değiştirerek Mac’imizi kendi istediğimiz şekilde kullanabiliyoruz.
system preferences 6 Yeni bir Mac aldım, şimdi ne yapmalıyım?
Bunun için aşağıdaki yazılara göz atarak başlayabilir, ya da Mac101 yazı dizimize göz atabilirsiniz… :)

Customize 1 masaustu Yeni bir Mac aldım, şimdi ne yapmalıyım?

iCloud

Elbette ki bu yazıda iCloud’dan bahsetmeden olmaz. iOS ailesinde olduğu gibi Mac’te de iCloud artık ayrılmaz bir parçamız olmak üzere. E-posta ayarlarımız, Kişiler (Adres Defteri), Takvimler, Yer İşaretleri (Bookmarks), Fotoğraf Yayını ve Belgeler ve Veriler gibi pek çok konuda tek tek uğraşmak yerine, tek bir hamlede hepsinin kolayca ayarlanmasını ve yedeklenmesini sağlıyor iCloud.
sihirli elma icloud1 Yeni bir Mac aldım, şimdi ne yapmalıyım?
Bu yüzden eğer bir Apple Kimliğimiz varsa, iCloud’u aktif hale getirerek bu verilere hemen ulaşabiliyoruz. Eğer yoksa da, hızlıca almamız da mümkün… :)
Bir sonraki Mac işletim sistemi olan OS X Mountain Lion (10.8) ile bu birliktelik çok daha kuvvetli olacak, ancak bunun için birkaç ay daha sabretmemiz gerekiyor… :)
sihirli elma os x 10 8 banner Yeni bir Mac aldım, şimdi ne yapmalıyım?
iCloud hakkında bilgi almak ve bu ayarları yapmak için aşağıdaki yazılara göz atabilirsiniz:
  • iCloud nedir? Nasıl kullanılır?
  • Fotoğraf Yayını hakkında bilmemiz gerekenler
sihirli elma photo stream fotograf yayini banner Yeni bir Mac aldım, şimdi ne yapmalıyım?

Uygulamalar

Ve işte geldik zurnanın zırt dediği yere. :) Mac’e geçtikten ve Mac’imizi istediğimiz şekilde özelleştirdikten sonra ilk aradığımız şey çeşitli işlerimiz için kullandığımız uygulamalar. Aşağıda bazı temel işler için tavsiye ettiğim birkaç uygulamayı görebilirsiniz:
  • İnternet / web: Safari
  • Video / Film: QuickTime, VLC
  • Müzik: iTunes
  • E-posta: Mail
  • Adres Defteri: Adres Defteri
  • Takvim: iCal
  • Uygulama bulmak & indirme: Mac App Store
  • Görüntülü sohbet: FaceTime, Skype, Adium
  • Basit yazı editörü: TextEdit, TextWrangler
Sihirli Elma Mac App Store 2011 Yeni bir Mac aldım, şimdi ne yapmalıyım?
Diğer işlerimiz için çok daha çeşitli uygulamalara göz atmak için her zaman Mac App Store’a göz atabilir, ya da Hangi Mac uygulamalarını kullanmalıyım? yazısına göz atabilirsiniz.

Mac’e yeni geçenler için birkaç ipucu…

Ve bu yazıda son olarak değinmek istediğim şey ise Mac’e geçiş yapanlar için çok faydalı olduğunu düşündüğüm birkaç ipucu. Klavye kısayolları, fare ve trackpad (izleme dörtgeni) kullanımı, pencereler, uygulamalarla ilgili bir çok konuda tavsiyeler ve ipuçlarını paylaştığım yazıya göz atmak için “Mac’e geçiş yapanlara tavsiyeler” yazısına göz atabilirsiniz.
switch101 us Yeni bir Mac aldım, şimdi ne yapmalıyım?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yalda Abbasi Mohsen Mizazade Le Yare Sözleri Türkçe

Kadın Ez ku iro pır xemginim, lê yare… (Ben ki bugün çok dertliyim, le yare…) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare…) Cab levina negerinım, lê yare… (Bir divane onu ararım, le yare…) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Neşan jêde ev nabinim, lê yare… (Ararım da bulamam, gül nare…) Neşan jêde ev nabinim, lê yare… (Ararım da bulamam, gül nare…) Derdê dılemın koriyeh, lê yare… (Gönlümün derdi kördür(?), le yare) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare….) Xussan canê mın xariye, lê yare… (Xuslar(?) canımı yedi, le yare… ) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Didar maye kıyamete, lê yare gul nare… (Buluşmak kıyamete kaldı, gül nare…) Didar maye kıyamete, lê yare gul nare… (Buluşmak kıyamete kaldı, gül nare…) Erkek; Caylan kuştın, jınan bırın, lê yare… (Caylanı öldürdüler, kadınlar kötürdüler, le yare…) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare…) Gulyarê mın esir kırın, lê yare… (Gülyarımı esir ettiler, le yare…) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Van fıritın le

İbrahim Tatlıses Filmleri

İbrahim Tatlıses Filmleri,İbrahim Tatlıses Filmleri izle,yeşilçam hülya avşar -İbrahim Tatlıses Filmleri,türk sineması İbrahim Tatlıses Filmleri,eski nostalji İbrahim Tatlıses Filmleri Bu Bölümde ibrahim Tatlisesin Cevirdigi Tüm Filmler Yeralmaktadir. Filmleri izleye Bilmek icin Resimlere Tiklayiniz. Bazi Filmler 2 Cd Olarak Eklenmistir. Filmin Devamini izleye Bilmek icin Hemen Yanindaki Resimi Tiklayarak Filme Devam Baka Bilirsiniz iyi izlemeler. Burdaki Filmler Tanitim Amaciyla Sunulmustur. Sanatcilara Destek Vermek icin Orjinal Cd lerini Satin Almanizi Tafsiye Ederiz. Sitemizdeki Filmlerimizin Yüzde 99 u Nostalji Agirlikli Filmlerdir. Alisan - 1982 ibrahim Tatlises - Yaprak Özdemiroglu - Yaman Okay - Savas Akova Ali Tutal - Zeynep Irgat - Alev Gürzap - Hamit Yildirim ALLAH ALLAH - 1987 ibrahim Tatlises - Melike Zobu - Mehmet Ali Erbil Neslihan Acar - Neriman Köksal - Hüseyin Kutman Asiksin - 1988 ibrahim Tatlises - Hülya Avsar - C

Engin Noyan Güzel Dua

 Yâ Berr! Yoktum yokluğumun farkında değildim İyilik ettin var eyledin beni Anılmıyordum anılmaya değer değildim İyilik ettin insan eyledin beni Bilmiyordum bilmediğimi bilmiyordum İyilik ettin kendini bilir eyledin beni Bilmiyordum senin farkında değildim İyilik ettin inanlardan eyledin beni Kimsesizdim kendime dost arıyordum İyilik ettin dostun eyledin beni Yetimdim sahibimi arıyordum İyilik ettin rahmetine çağırdın beni Hatalıyım pişmanlık duyuyorum