Ana içeriğe atla

 Mac101: Mac Temelleri

Mac’e ilk geçtiğimde klavye kısayollarının ne kadar pratik olduğunu farketmem çok uzun sürmemişti. Ancak Windows’tan Mac’e geçen birisi olarak kullandığım kısayolların Mac karşılıklarını öğrenmek için zaman harcamadığımı söyleyemem. Zira Mac ve Windows’ta hem benzer hem de farklı isimlerde özel tuşlar var. Bu tuşların anlamları, kombinasyonları ve işlevleri de farklı olabiliyor. Bu yazıda hem bu tuşları, hem de kişisel olarak kullandığım ve Mac’e yeni geçenlerin işine yarayacağını düşündüğüm bazı temel klavye kısayollarını bulabilirsiniz…
apple wireless keyboard1 Mac101: Klavye Kısayolları   I
Mac’lerdeki bazı özel tuşları tanımakla başlayalım…
command2 Mac101: Klavye Kısayolları   I⌘ “Command tuşu olarak bilinir. Bazı klavyelerde “Apple” tuşu ve logosu () olarak da bulunabilir. Space Bar’ın (Boşluk tuşu) sağında ve solunda yer alır. Aklımızda kalması gereken temel tuş “command” tuşudur diyebiliriz. Çünkü temel kısayolların hemen hemen hepsi command tuşu ile yapılır. Command tuşu ile ilgili yazımıza buradan ulaşabilirsiniz.
option2 Mac101: Klavye Kısayolları   I⌥ “Option” veya bir diğer adıyla “Alt” adlı tuştur. Klavyede “Command”in her iki yanında da bulunur. Option / Alt tuşu ile ilgili yazımıza buradan ulaşabilirsiniz.
control2 Mac101: Klavye Kısayolları   I⌃ “Control” tuşu diğer iki tuşun aksine klavyede sadece bir kez yer alır.
function1 Mac101: Klavye Kısayolları   Ifn “Function” tuşudur. Taşınabilir Mac’lerde (MacBook serisi) bulunur. Klavyede en sol alt köşede yer alır.
shift1 Mac101: Klavye Kısayolları   I⇧ “Shift” tuşudur. Windows klavyeleri ile ortak olan tuşlardandır. Klavyenin her iki tarafında da yer alır.
apple wireless keyboard 21 Mac101: Klavye Kısayolları   I

Bu tuşları tanıdıktan ve isimlerini öğrendikten sonra sıra geldi bunları kullanmaya… Benim sık kullandığım, ve Mac’e yeni geçenlerin işine yarayacağını düşündüğüm bazı temel klavye kısayolları şöyle:

Kes (Cut)

Command-X (⌘X)
command2 Mac101: Klavye Kısayolları   Ix Mac101: Klavye Kısayolları   I

Kopyala (Copy)

Command-C (⌘C)
command2 Mac101: Klavye Kısayolları   Ic Mac101: Klavye Kısayolları   I

Yapıştır (Paste)

Command-V (⌘V)
command2 Mac101: Klavye Kısayolları   Iv Mac101: Klavye Kısayolları   I

Bilgi Al (Get Info) (Dosya veya klasörle ilgili detaylı bir pencere açar)

Command-I (⌘I)
command2 Mac101: Klavye Kısayolları   Ii Mac101: Klavye Kısayolları   I

Pencereyi Kapat (Close Windows) (Açık olan pencereyi kapatır, uygulamayı değil)

Command-W (⌘W)
command2 Mac101: Klavye Kısayolları   Iw Mac101: Klavye Kısayolları   I

Uygulama Değiştir (Application Switcher)

Command-Tab (⌘⇥)
command2 Mac101: Klavye Kısayolları   Itab Mac101: Klavye Kısayolları   I

Exposé

F3 (Eski klavyelerde F11)
f3 Mac101: Klavye Kısayolları   I

Dashboard

F4 (Eski klavyelerde F12)
f4 Mac101: Klavye Kısayolları   I

Hepsini Seç (Select All)

Command-A (⌘A)
command2 Mac101: Klavye Kısayolları   Ia Mac101: Klavye Kısayolları   I

Kaydet (Save)

Command-S (⌘S)
command2 Mac101: Klavye Kısayolları   Is Mac101: Klavye Kısayolları   I

Sola Doğru Sil (Delete Backward)

delete (⌫)
delete Mac101: Klavye Kısayolları   I
Delete tuşunun kullanımıyla ilgili olarak ‘Mac101: Backspace/Delete tuşum nerede?’ yazısına göz atabilirsiniz…

Sağa Doğru Sil (Delete Forward)

fn+delete (⌦)
function2 Mac101: Klavye Kısayolları   Idelete Mac101: Klavye Kısayolları   I

Spotlight

Command+Boşluk Çubuğu (⌘Space)
command2 Mac101: Klavye Kısayolları   Ispace bar Mac101: Klavye Kısayolları   I

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yalda Abbasi Mohsen Mizazade Le Yare Sözleri Türkçe

Kadın Ez ku iro pır xemginim, lê yare… (Ben ki bugün çok dertliyim, le yare…) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare…) Cab levina negerinım, lê yare… (Bir divane onu ararım, le yare…) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Neşan jêde ev nabinim, lê yare… (Ararım da bulamam, gül nare…) Neşan jêde ev nabinim, lê yare… (Ararım da bulamam, gül nare…) Derdê dılemın koriyeh, lê yare… (Gönlümün derdi kördür(?), le yare) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare….) Xussan canê mın xariye, lê yare… (Xuslar(?) canımı yedi, le yare… ) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Didar maye kıyamete, lê yare gul nare… (Buluşmak kıyamete kaldı, gül nare…) Didar maye kıyamete, lê yare gul nare… (Buluşmak kıyamete kaldı, gül nare…) Erkek; Caylan kuştın, jınan bırın, lê yare… (Caylanı öldürdüler, kadınlar kötürdüler, le yare…) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare…) Gulyarê mın esir kırın, lê yare… (Gülyarımı esir ettiler, le yare…) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Van fıritın le

İbrahim Tatlıses Filmleri

İbrahim Tatlıses Filmleri,İbrahim Tatlıses Filmleri izle,yeşilçam hülya avşar -İbrahim Tatlıses Filmleri,türk sineması İbrahim Tatlıses Filmleri,eski nostalji İbrahim Tatlıses Filmleri Bu Bölümde ibrahim Tatlisesin Cevirdigi Tüm Filmler Yeralmaktadir. Filmleri izleye Bilmek icin Resimlere Tiklayiniz. Bazi Filmler 2 Cd Olarak Eklenmistir. Filmin Devamini izleye Bilmek icin Hemen Yanindaki Resimi Tiklayarak Filme Devam Baka Bilirsiniz iyi izlemeler. Burdaki Filmler Tanitim Amaciyla Sunulmustur. Sanatcilara Destek Vermek icin Orjinal Cd lerini Satin Almanizi Tafsiye Ederiz. Sitemizdeki Filmlerimizin Yüzde 99 u Nostalji Agirlikli Filmlerdir. Alisan - 1982 ibrahim Tatlises - Yaprak Özdemiroglu - Yaman Okay - Savas Akova Ali Tutal - Zeynep Irgat - Alev Gürzap - Hamit Yildirim ALLAH ALLAH - 1987 ibrahim Tatlises - Melike Zobu - Mehmet Ali Erbil Neslihan Acar - Neriman Köksal - Hüseyin Kutman Asiksin - 1988 ibrahim Tatlises - Hülya Avsar - C

Engin Noyan Güzel Dua

 Yâ Berr! Yoktum yokluğumun farkında değildim İyilik ettin var eyledin beni Anılmıyordum anılmaya değer değildim İyilik ettin insan eyledin beni Bilmiyordum bilmediğimi bilmiyordum İyilik ettin kendini bilir eyledin beni Bilmiyordum senin farkında değildim İyilik ettin inanlardan eyledin beni Kimsesizdim kendime dost arıyordum İyilik ettin dostun eyledin beni Yetimdim sahibimi arıyordum İyilik ettin rahmetine çağırdın beni Hatalıyım pişmanlık duyuyorum