Ana içeriğe atla

Office for  Mac 2011 (mac için offis)

Her ne kadar 2010 yılının sonlarına doğru piyasaya sürülmüş olsa da adını içerisine bulunduğumuz seneden alan Microsoft’un Office for Mac 2011 paketini inceleyeceğiz bu yazımızda. Mac’e geçiş yapmak isteyenlerin aklındaki en büyük sorulardan bir tanesi olan Office paketiyle ilgili doğru olmayan efsanelere daha önce değinmiştik. Bu yazımızda ise tüm Office paketini genel hatlarıyla değerlendireceğiz

sihirli elma office for mac 2011 banner1 Office for Mac 2011
Office paketinin 2011 versiyonu aslında geçtiğimiz sene sonuna doğru piyasaya çıktı. Geçen süre zarfındaki incelemelerde bolca olumlu yorumlar ve bazı eleştiriler aldı ve almaya da devam ediyor. Ancak pek çok yorum ise şu noktada birleşiyor: Office for Mac 2011 şimdiye kadarki en iyisi…
sihirli elma office for mac 2011 6 Office for Mac 2011
Bir süredir deneme imkanı bulduğum Office paketiyle ilgili olarak benim de paylaşabileceğim bazı notlarım şöyle:
  • Kolay kolay kilitlenmiyor, çökmüyor. Önceki Office paketinde (2008) bu beni çıldırtıyordu.
  • Önceki versiyonlardaki yavaşlık yok. Eskisine göre gayet hızlı, ancak yine de daha hızlı olabilir.
  • Windows ile çok daha uyumlu. Açılan ve paylaşılan doyalarda problem çıkmıyor.
  • Uygulamalar her ne kadar Mac standardından uzak olsa da, bu sefer sanki gerçekten Mac OS X için yaratılmışlar.
  • “Ribbon” arayüzü gelmiş, çok iyi olmuş. Windows versiyonuyla birbirine bu şekilde benzemesi, kullanımını da kolaylaştırmış.
  • Uygulamaların temel özelliklerinde ve kullanımlarında, geçiş yapan kullanıcılara sıkıntı yaratacak detaylar yer almıyor.
sihirli elma office for mac 2011 8 ribbon Office for Mac 2011
Büyütmek için tıklayın
Office for Mac 2011′i kullandığım süre boyunca eksikliğini hissettiğim bir özellik göremedim açıkçası. Ancak aynı zamanda iWork paketini de kullanıyor olduğum için tüm özellikleri ve uygulamaları da %100 deneyimleyebildiğimi de söyleyemem. Bu sebeple siz Sihirli Elma okuyucuları arasındaki deneyimli ve ileri-düzey kullanıcıların yorumlarını da bu yazının altında görebilirsek daha detaylı bir karşılaştırma imkanımız olabilir.
sihirli elma office for mac 2011 9 word excel powerpoint Office for Mac 2011

Entourage yerine Outlook

Office for Mac paketindeki belki de en büyük ve önemli değişiklik Entourage yerine Outlook’un gelmesi. Outlook, Entourage’a göre çok daha hızlı ve güçlü bir uygulama olmuş. Paketteki diğer uygulamalar gibi, Outlook da Windows versiyonuna çok benzer hale getirilmiş.
sihirli elma office for mac 2011 10 outlook Office for Mac 2011
Mac için yeni bir uygulama olmasına rağmen, hem Entourage kullanıcıları, hem de Windows ortamındaki Outlook kullanıcıları da düşünülerek mail arşivlerinin import işlemleri kolaylaştırılmış. Böylece ister Entourage’dan istersek de Windows’taki Outlook’tan bir arşiv dosyasını import edebilmemiz sağlanmış.
sihirli elma office for mac 2011 11 exchange server 2007 Office for Mac 2011
Outlook ile ilgili olarak önemli bir detayı vurgulamakta fayda var. Outlook sadece Exchange Server 2007′den mail alabiliyor. 2003 ve daha eskileri desteklenmiyor. Ancak çözüm olarak Entourage (Office for Mac 2008) ve Outlook’u (Office for Mac 2011) yanyana kullanmak mümkün. Bu sebeple Outlook’a geçmeden önce exchange sunucumuzun versiyonunu kontrol etmek gerekiyor.

Sonuç:

Office 2008′den sonra gelen Office for Mac 2011, Mac ailesi için gerçekten çok önemli bir gelişme. Mac işletim sistemiyle daha entegre, daha uyumlu hale gelen Office paketi, düzenlenen arayüzü ile de Windows versiyonuna oldukça yakın bir görünüm ve kullanım sunuyor. Böylece yeni geçiş yapan kullanıcılar için çok daha kolay ve zahmetsiz bir geçiş süreci sağlıyor.
sihirli elma office for mac 2011 5 Office for Mac 2011
Office for Mac 2011 paketine alternatif olarak Apple’ın iWork ’09 paketi ve açık-kaynaklı ücretsiz bir yazılım olan Open-Office sayılabilir. Ancak Apple’ın iWork paketindeki Keynote uygulaması pek çok açıdan hala Powerpoint’ten çok daha ileride olsa da Office paketindeki Excel ve Word de, Numbers ve Pages uygulamalarına göre daha iyi diyebiliriz.

Olumlu Yönler:

  • Çok daha hızlı, performanslı çalışıyor.
  • Arayüz daha fazla kullanıcı dostu, geçiş yapanlar için çok uygun.
  • Windows iyim uyumluluk sorunları büyük ölçüde giderilmiş.

Olumsuz Yönler:

  • Mac ile uyumsuz bazı arayüzler mevcut.
  • Ribbon her ne kadar iyi olsa da, yine de kalabalık yaratıyor.
  • Hala çok pahalı.
Office for Mac’in 30 günlük deneme sürümünü indirmek için şuraya tıklayabilirsiniz. Böylece satın almadan önce tüm paketi detaylı olarak deneyimleme şansımız olabiliyor. Beğenirsek de bize uygun bir paketi satın alabiliyoruz.
sihirli elma office for mac 2011 1 Office for Mac 2011

Paketler ve Fiyatlar:

Office for Mac Home & Student 2011 – $149.99
Office for Mac Home & Business 2011 – $279.99
sihirli elma office for mac 2011 4 Office for Mac 2011

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yalda Abbasi Mohsen Mizazade Le Yare Sözleri Türkçe

Kadın Ez ku iro pır xemginim, lê yare… (Ben ki bugün çok dertliyim, le yare…) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare…) Cab levina negerinım, lê yare… (Bir divane onu ararım, le yare…) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Neşan jêde ev nabinim, lê yare… (Ararım da bulamam, gül nare…) Neşan jêde ev nabinim, lê yare… (Ararım da bulamam, gül nare…) Derdê dılemın koriyeh, lê yare… (Gönlümün derdi kördür(?), le yare) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare….) Xussan canê mın xariye, lê yare… (Xuslar(?) canımı yedi, le yare… ) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Didar maye kıyamete, lê yare gul nare… (Buluşmak kıyamete kaldı, gül nare…) Didar maye kıyamete, lê yare gul nare… (Buluşmak kıyamete kaldı, gül nare…) Erkek; Caylan kuştın, jınan bırın, lê yare… (Caylanı öldürdüler, kadınlar kötürdüler, le yare…) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare…) Gulyarê mın esir kırın, lê yare… (Gülyarımı esir ettiler, le yare…) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Van fıritın le

İbrahim Tatlıses Filmleri

İbrahim Tatlıses Filmleri,İbrahim Tatlıses Filmleri izle,yeşilçam hülya avşar -İbrahim Tatlıses Filmleri,türk sineması İbrahim Tatlıses Filmleri,eski nostalji İbrahim Tatlıses Filmleri Bu Bölümde ibrahim Tatlisesin Cevirdigi Tüm Filmler Yeralmaktadir. Filmleri izleye Bilmek icin Resimlere Tiklayiniz. Bazi Filmler 2 Cd Olarak Eklenmistir. Filmin Devamini izleye Bilmek icin Hemen Yanindaki Resimi Tiklayarak Filme Devam Baka Bilirsiniz iyi izlemeler. Burdaki Filmler Tanitim Amaciyla Sunulmustur. Sanatcilara Destek Vermek icin Orjinal Cd lerini Satin Almanizi Tafsiye Ederiz. Sitemizdeki Filmlerimizin Yüzde 99 u Nostalji Agirlikli Filmlerdir. Alisan - 1982 ibrahim Tatlises - Yaprak Özdemiroglu - Yaman Okay - Savas Akova Ali Tutal - Zeynep Irgat - Alev Gürzap - Hamit Yildirim ALLAH ALLAH - 1987 ibrahim Tatlises - Melike Zobu - Mehmet Ali Erbil Neslihan Acar - Neriman Köksal - Hüseyin Kutman Asiksin - 1988 ibrahim Tatlises - Hülya Avsar - C

Engin Noyan Güzel Dua

 Yâ Berr! Yoktum yokluğumun farkında değildim İyilik ettin var eyledin beni Anılmıyordum anılmaya değer değildim İyilik ettin insan eyledin beni Bilmiyordum bilmediğimi bilmiyordum İyilik ettin kendini bilir eyledin beni Bilmiyordum senin farkında değildim İyilik ettin inanlardan eyledin beni Kimsesizdim kendime dost arıyordum İyilik ettin dostun eyledin beni Yetimdim sahibimi arıyordum İyilik ettin rahmetine çağırdın beni Hatalıyım pişmanlık duyuyorum