Ana içeriğe atla

KARANLIK

Bay(K) gittiği yerden gelmek bilmiyordu. Onun dünyasında zaten ben bir hiçtim, hiçin kısır çölündeki bu boşlukta yaşadıklarım, gerçek dünyada beni bir nokta kadar küçültmüştü. Var olmanın hafifliği idi bu! Bu küçük karanlık dünyada da, onu beklerken zevkin getirdiği karanlık aydınlanmıyordu bir türlü. İçimdeki kabaran okyanusun dalgalarından o bir Afroditi yaratmıştı! Doğurtmuştu! Sonra kıyıya fırlatıp atıvermişti. Zamanının yokluğundan mı? Bulunduğu ortamın yetersizliğinden mi? Bir türlü görüşemiyorduk. Tatile çıkmıştı. Tatil dönüşünü bekleyerek, hep ileride görüşeceğimizi umarak, hayal ederek günlerimi geçiriyordum. Gözlerimi kapamak karanlığın sonsuz çeşitliliğinde kaybolmak için elime kalemimi almam yeterliydi. Gözlerimi açtığımda beynim ve bedenim her parçası zevkten erimiş olarak kağıda dökülmek istiyordu. Artık beynimle birlikte bedenimde boşalıyordu. �lmak Şehrinde Şey Olmak�için gidilen bu yolculukta zevkin çok önemi vardı. Gerçek dünya ile iletişimimi kestiğim ve kendimi yazmak için kapattığım odadaki kuytu köşelerde kalem, kağıt, Bay(K) üçlüsünün zevkine diyecek yoktu. Zevk; ihtiyaçlarımızı giderme ve güçlerimizi geliştirme ve gerçekleştirme ile ilgili ve birde kazanılmış güçlerimizi işletmekle ilgili olanlardı. Bu zevkin en yücesi olmalıydı. Çünkü zevk insan varlığının tabii durumunun gerektirdiği bir etkinlikti. Bu zevk sevinci ve içtenliği ya da durdurulamamış bir etkinliği yapmak isterdi. Önüne set çekilmemiş etkinlik, zevk etkinliğini geliştirirdi. Buda dolayısıyla hayatı kusursuz bir hale getirirdi. Zevk ve hayat birbirine bağlıydı ve birbirinden ayrılmazdı. En büyük ve en sürekli mutluluk, insanın en yüksek etkinliğinden, tanrısal düzeye yakın olan etkinliğinden doğardı. Ve insan kendi içinde tanrısal bir unsur taşıdığı sürece böylece bir etkinlik göstermeye devam edecekti. Biz kendimizi böylemi görüyorduk! İleride bana ayıracak birkaç saatinin olup olmayacağının bile ayırdın da olmadığım bu beraberlikten beklediğim neydi? Serap görür gibi dolaştığım bu susuz çölde ileride yaşayacaklarımız bunun göstergesi olacak mıydı? İsteklerimizi derinlemesine inceleme ihtiyacı duyuyordum. Bay(K) nın sevgisinden emin olamama durumu mu bunu gerektiriyordu. Bilemiyordum! Yoksa bilgisayarının masa üstündeki kadın fotoğraflarının çokluğu mu? Sürekli düşünüyor hiçbir şeyi yerli yerine koyamıyordum! Yoksa Mosochistic isteklerimiz mi vardı? Bu istekler kişilik bütünü için zararlı olan şeylere duyulan bir özlem olarak tanımlanabilirdi. Mosochism bedensel bir acıya ve bu acının vereceği zevke ulaşmak için gösterilen bir çabaydı. Zevke ulaşmak için gösterilen bu çaba; acı çekme isteğinin bilinçli olduğu bir cinsel uyarım ve tatminle ilgiliydi. Ya da manevi mosochism mi duyuyorduk. Bu durum ruhsal bakımdan incitilmek, küçük düşürülmek ve zorba davranışlarla karşılaşmak için gösterilen bir çabaydı. Bu istek genellikle bilinçli değildi. İnsan normal fizyolojik ihtiyaçlarına bağlı olacak ya da endişe verici ruh çöküntüsünü yatıştırmak için duyulan ruhsal ihtiyaçlardan ileri gelen şiddetli bir açlık hissine de kapılmış olabilirdi. İçmek için duyulan ihtiyacın çoğu zaman susuzluktan değil ruhsal şartlardan kaynaklandığı çok iyi bilinmekteydi. Şiddetli bir cinsel istekte fizyolojik ihtiyaçlardan ileri gelmiş olabilirdi. Kendi değerini kendine kanıtlamak ne kadar karşı konulmaz bir insan olduğunu başkalarına göstermek ya da cinsel bakımdan sahip olma yolu ile başkalarına egemen olmak için şiddetli bir ihtiyaç duyardı, güvensiz bir insan şiddetli cinsel isteklere kolayca kendini kaptırabilirdi. Ve bu isteklerini tatmin edemezse acı veren bir gerginlik duyabilirdi. İstekleri gerçekte ruhsal ihtiyaçlar ile belirlenmiş olduğu halde o bu isteklerin şiddetini bedeninin gereklerine bağlama eğilimi gösterecekti. Sürekli uyku hali buna bir örnekti. Normal bir yorgunluk gibi bedensel durumlardan ileri geldiği sanılan, oysa gerçekte baskı altına alınmış endişe, korku ve öfke gibi ruhsal durumlardan kaynaklanan bir isteğin başka bir örneğiydi. Cinsel bakımdan aç olan bir insan fizyolojik ya da ruhsal gerginliğin giderilmesiyle tatmin olabilir ve bu tatmin ona zevk verirdi. Oysa sevinç olarak niteleyeceğimiz bir cinsel zevk bolluktan ve özgürlükten kaynaklanırdı. Duyusal ve duygusal yaratıcılığın ifadesiydi. Sevgide de yaratıcı olan ve olmayan diye bir ayrım yapmak zorundaydık. Yaratıcı olmayan ya da akla uygun olmayan bir şey karşılıklı saygı ve kişilik bütünlüğüne dayanmayan, iki insanın bağımsız yaşayamamaları yüzünden, birbirine bağlandıkları, mosochiste, ya da sadistic bir ortakyaşarlılık olabilirdi. Bütün akıl dışı çabalar gibi böyle bir sevgide kıtlığın, yaratıcılığın ve güvenliğin bulunmayışına dayanırdı. İki insan arasındaki en yakın ilişkiyi dile getiren, aynı zamanda, asıl olan, her birinin kişilik bütünlüğünün olduğu gibi korunduğu yaratıcı sevgiydi. Böyle bir sevgi duyabilme yeteneği insan olarak olgunlaşmış olmanın kanıtıydı. Biz Bay(K) ile Olmak Şehrindeki bu okyanusta yıkanıyorduk. Ben mutluydum. Bay (K) da benim kadar mutlumuydu? Bilemem! Çünkü mutluluk; tanrıların bir armağanı değil, insanın içindeki yaratıcılığın sağlamış olduğu bir başarıydı. Odamın karanlık kuytu köşelerinde, sokağa bakarak, Bay( K) yı görebileceğim noktaları tarayarak, onu gördüğümü sanarak, çakıp yitiveren bir şimşek süresinde aydınlanan bu sessiz karanlıkta bir köşeden onun ışık saçarak geçtiğini düşünerek, az ile yetinerek, ondan hiçbir şey istemeden, sadece onun yapabilirliklerini kabul ederek, korkunç düşünceler görüntüsündeki bu karanlığa meydan okuyordum! Gülümsüyor ve gözlerimi kapatıyordum. Çünkü çok mutluyumdum! Bayan Zen �n nasıl mutlu olduğunu, anlatan hikayesinde buluşmak üzere bu hikayeyi burada noktalıyorum. Sevgilerimle

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yalda Abbasi Mohsen Mizazade Le Yare Sözleri Türkçe

Kadın Ez ku iro pır xemginim, lê yare… (Ben ki bugün çok dertliyim, le yare…) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare…) Cab levina negerinım, lê yare… (Bir divane onu ararım, le yare…) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Neşan jêde ev nabinim, lê yare… (Ararım da bulamam, gül nare…) Neşan jêde ev nabinim, lê yare… (Ararım da bulamam, gül nare…) Derdê dılemın koriyeh, lê yare… (Gönlümün derdi kördür(?), le yare) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare….) Xussan canê mın xariye, lê yare… (Xuslar(?) canımı yedi, le yare… ) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Didar maye kıyamete, lê yare gul nare… (Buluşmak kıyamete kaldı, gül nare…) Didar maye kıyamete, lê yare gul nare… (Buluşmak kıyamete kaldı, gül nare…) Erkek; Caylan kuştın, jınan bırın, lê yare… (Caylanı öldürdüler, kadınlar kötürdüler, le yare…) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare…) Gulyarê mın esir kırın, lê yare… (Gülyarımı esir ettiler, le yare…) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Van fıritın le

İbrahim Tatlıses Filmleri

İbrahim Tatlıses Filmleri,İbrahim Tatlıses Filmleri izle,yeşilçam hülya avşar -İbrahim Tatlıses Filmleri,türk sineması İbrahim Tatlıses Filmleri,eski nostalji İbrahim Tatlıses Filmleri Bu Bölümde ibrahim Tatlisesin Cevirdigi Tüm Filmler Yeralmaktadir. Filmleri izleye Bilmek icin Resimlere Tiklayiniz. Bazi Filmler 2 Cd Olarak Eklenmistir. Filmin Devamini izleye Bilmek icin Hemen Yanindaki Resimi Tiklayarak Filme Devam Baka Bilirsiniz iyi izlemeler. Burdaki Filmler Tanitim Amaciyla Sunulmustur. Sanatcilara Destek Vermek icin Orjinal Cd lerini Satin Almanizi Tafsiye Ederiz. Sitemizdeki Filmlerimizin Yüzde 99 u Nostalji Agirlikli Filmlerdir. Alisan - 1982 ibrahim Tatlises - Yaprak Özdemiroglu - Yaman Okay - Savas Akova Ali Tutal - Zeynep Irgat - Alev Gürzap - Hamit Yildirim ALLAH ALLAH - 1987 ibrahim Tatlises - Melike Zobu - Mehmet Ali Erbil Neslihan Acar - Neriman Köksal - Hüseyin Kutman Asiksin - 1988 ibrahim Tatlises - Hülya Avsar - C

Engin Noyan Güzel Dua

 Yâ Berr! Yoktum yokluğumun farkında değildim İyilik ettin var eyledin beni Anılmıyordum anılmaya değer değildim İyilik ettin insan eyledin beni Bilmiyordum bilmediğimi bilmiyordum İyilik ettin kendini bilir eyledin beni Bilmiyordum senin farkında değildim İyilik ettin inanlardan eyledin beni Kimsesizdim kendime dost arıyordum İyilik ettin dostun eyledin beni Yetimdim sahibimi arıyordum İyilik ettin rahmetine çağırdın beni Hatalıyım pişmanlık duyuyorum