Ana içeriğe atla

İlk Kürtçe film Min Dit'e büyük ödül

Jürinin hikayesi, sürpriz olay örgüsü, verdiği mesaj ve başarılı oyuncuları dolayısıyla ''Min Dit''i festivalin büyük ödülü ''Grand Prix'' ile onurlandırdığını ifade eden Bezar, jürinin filmin geniş bir izleyici kitlesine ulaşması temennisinde bulunduğunu belirtti.
http://image.haber7.com/haber/haber7/photos/373320100402101100514.jpgFilmin yönetmeni Miraz Bezar, AA muhabirinin sorularını yanıtlarken, festivalde, Saraybosna'da en iyi film ödülü alan ''Eastern Plays'' filminin üçüncü ''The Sconting Book For Boy'' filminin de ikinci olduğunu söyledi.
Ödül törenine filmin Türkiye vizyonu nedeniyle video bağlantısıyla katıldığını anlatan Bezar, törenin ardından ''Min Dit''in Çek Cumhuriyeti'nde vizyona gireceğinin açıklandığını bildirdi.
Bu ödülle birlikte filmin ulusal ve uluslararası 7 ödüle ulaştığını, Prag Film Festivali'nin kendisi için çok önemli olduğunu vurgulayan Bezar, ''Almaya'da çocukluğumda hatırladığım en güzel masal filmleri eski Çekoslovakya'da çekilmiş olan filmlerdi. O filmlerden etkilenmemek mümkün değildi'' dedi.
Filmin Diyarbakır'da iki çocuğun hikayesini, sıcak çatışmaların yaşandığı dönemdeki yaşam mücadelesini anlattığını kaydeden Bezar, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Film bunu sergilerken toplumsal gerçekliliği sert bir dille ifade ediyor. Filmin şu ana kadar Türkiye'de daha az tartışılan masalsı bir yönü de var. Bu nedenle festivalde 'Grand Prix' ödülünü kazanmamız beni çok duygulandırdı.
Ödülün yanı sıra Min Dit'in Çek Cumhuriyeti'nde de vizyona gireceğini duymak inanılmaz sevindirici. Böylece Min Dit Almanya'da 22 Nisanda 30 şehirde vizyona girdikten sonra İspanya, Yunanistan, İngiltere ve Çek Cumhuriyeti'nde de vizyon alacak.''
Bezar, Min Dit'in İstanbul Film Festivali'nde yarışacak olması nedeniyle İstanbul'da 30 Nisanda gösterime gireceğini sözlerine ekledi.
-''MİN DİT''-
Miraz Bezar'ın ilk uzun metrajlı filmi olan ''Min Dit'' (Ben Gördüm), Diyarbakır'da çatışmaların yaşandığı günlerde anne ve babasını kaybeden iki çocuğun hikayesini anlatıyor.
Filmde, Şenay Orak, Muhammed Al ve Hakan Karsak rol alıyor. 46. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali'nin Ulusal Uzun Metrajlı Film Yarışması'nda ilk kez bütün karakterlerin Kürtçe konuştuğu yerli yapım olarak gösterilen film, ''Behlül Dal Jüri Özel Ödülü''nü kazandı.
San Sebastian Film Festivali'nde ''Gaztea Youth Award'' ve Ghent Film Festivali'nde Jüri Özel Ödülüne layık görülen film, Hamburg Film Festivalinde de yönetmenine ''Genç Yetenek'' ödülünü getirdi. Filmin ortak yapımcılığını ödüllü yönetmen Fatih Akın üstleniyor.

AA

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yalda Abbasi Mohsen Mizazade Le Yare Sözleri Türkçe

Kadın Ez ku iro pır xemginim, lê yare… (Ben ki bugün çok dertliyim, le yare…) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare…) Cab levina negerinım, lê yare… (Bir divane onu ararım, le yare…) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Neşan jêde ev nabinim, lê yare… (Ararım da bulamam, gül nare…) Neşan jêde ev nabinim, lê yare… (Ararım da bulamam, gül nare…) Derdê dılemın koriyeh, lê yare… (Gönlümün derdi kördür(?), le yare) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare….) Xussan canê mın xariye, lê yare… (Xuslar(?) canımı yedi, le yare… ) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Didar maye kıyamete, lê yare gul nare… (Buluşmak kıyamete kaldı, gül nare…) Didar maye kıyamete, lê yare gul nare… (Buluşmak kıyamete kaldı, gül nare…) Erkek; Caylan kuştın, jınan bırın, lê yare… (Caylanı öldürdüler, kadınlar kötürdüler, le yare…) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare…) Gulyarê mın esir kırın, lê yare… (Gülyarımı esir ettiler, le yare…) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Van fıritın le

İbrahim Tatlıses Filmleri

İbrahim Tatlıses Filmleri,İbrahim Tatlıses Filmleri izle,yeşilçam hülya avşar -İbrahim Tatlıses Filmleri,türk sineması İbrahim Tatlıses Filmleri,eski nostalji İbrahim Tatlıses Filmleri Bu Bölümde ibrahim Tatlisesin Cevirdigi Tüm Filmler Yeralmaktadir. Filmleri izleye Bilmek icin Resimlere Tiklayiniz. Bazi Filmler 2 Cd Olarak Eklenmistir. Filmin Devamini izleye Bilmek icin Hemen Yanindaki Resimi Tiklayarak Filme Devam Baka Bilirsiniz iyi izlemeler. Burdaki Filmler Tanitim Amaciyla Sunulmustur. Sanatcilara Destek Vermek icin Orjinal Cd lerini Satin Almanizi Tafsiye Ederiz. Sitemizdeki Filmlerimizin Yüzde 99 u Nostalji Agirlikli Filmlerdir. Alisan - 1982 ibrahim Tatlises - Yaprak Özdemiroglu - Yaman Okay - Savas Akova Ali Tutal - Zeynep Irgat - Alev Gürzap - Hamit Yildirim ALLAH ALLAH - 1987 ibrahim Tatlises - Melike Zobu - Mehmet Ali Erbil Neslihan Acar - Neriman Köksal - Hüseyin Kutman Asiksin - 1988 ibrahim Tatlises - Hülya Avsar - C

Engin Noyan Güzel Dua

 Yâ Berr! Yoktum yokluğumun farkında değildim İyilik ettin var eyledin beni Anılmıyordum anılmaya değer değildim İyilik ettin insan eyledin beni Bilmiyordum bilmediğimi bilmiyordum İyilik ettin kendini bilir eyledin beni Bilmiyordum senin farkında değildim İyilik ettin inanlardan eyledin beni Kimsesizdim kendime dost arıyordum İyilik ettin dostun eyledin beni Yetimdim sahibimi arıyordum İyilik ettin rahmetine çağırdın beni Hatalıyım pişmanlık duyuyorum