Ana içeriğe atla

Bir günde 10 bin satan kitap

Yeni Asya Neşriyat, Bediüzzaman Said Nursî'nin "Kâinata değişmem" dediği talebesi Zübeyr Gündüzalp'in hususî notlarından oluşan Nefis Muhasebesi adlı kitap için bir kampanya düzenledi. Satış ve Pazarlama Sorumlusu Selahattin Ümütlü'nün verdiği bilgiye göre; 1.5 liradan satışa çıkarılan kitap, bir günde on bin sipariş adediyle satış rekoru kırdı.
Vefatının 39. yıl dönümünde rahmetle anılan dâvâ adamı Zübeyir Gündüzalp'in "Nefis Muhasebesi" isimli eserinin ilk 10.000 adedini, 1,5 TL ile okuyucular ile buluşturmayı planlayan kampanya beklenenin üstünde bir ilgi gördü. Daha basıldığı ilk gün 10.000 adet sipariş alma başarısına ulaştı. Satış Pazarlama Müdürü Selahattin Ümütlü "Gelen siparişlerden memnun olduklarını ve bu ilgiye layık olmak için ellerinde gelen gayretleri göstereceklerini belirtti. Gelen yoğun siparişler nedeniyle ek baskı yapacaklarını söyledi."
Eser hakkında:
Nefis Muhasebesi, Bediüzzaman Said Nursi'nin "Kâinata değişmem" dediği talebesi Zübeyir Gündüzalp'in iman ve Kur'ân hizmetiyle ilgili tefekkür, tahlil ve tesbitlerini ihtiva etmekte. Daha çok enfüsî değerlendirmelerin yer aldığı bu eserde, şuurlu her Müslümanın istifade edebileceği temel prensipler; fert, aile ve meslek hayatımıza ışık tutacak, bizi örnek bir insan ve Müslüman haline getirecek sağlam kaideler bulunmakta.
Zübeyir Gündüzalp kimdir?
Zübeyir Gündüzalp 1920 senesinde Konya’nın Ermenek kazasında dünyaya gelir. Babasının adı Mehmet, annesinin ise Seyyide’dir. Ezan sesiyle kulağına ismi, Zeyver diye konmuş; ancak daha sonra Üstâdı, bu ismi Zübeyir şeklinde değiştirmiştir. İlkokulu Ermenek’te bitiren Zübeyir Gündüzalp, iki kız-iki erkek olmak üzere kendisiyle beraber dört kardeştir.
İlkolkuldan sonra, Ermenek postahanesinde birkaç sene memur olarak çalışmıştır. Daha sonra Ermenek’te ortaokul bulunmadığı için Silifke’ye gitmiş, 1939 senesinde ortaokulu mezkur kazada bitirerek memleketine dönmüştür. Ermenek’te postahane memurluğuna tekrar başlayan Z.Gündüzalp, bir müddet sonra askere gitmiş, akabinde ise Konya Postahanesinde telgraf muhabere memuru olarak çalışmaya devam etmiştir.
Bediüzzaman'ın eserleri Risâle-i Nurları, bu memurluk yılarında tanımıştır. Bediüzzaman'ı ilk defa 1946’da Emirdağ’da ziyaret etmiş ve kendisine "Memuriyetten ayrılıp, yanınızda hizmet etmek istiyorum" demiştir. Üstad da ona; "Vazifene devam et, Konya’da daha çok hizmet edersin. İnşaallah, ileride alırım seni yanıma" demiştir.
Gündüzalp, 1948 senesinde Afyon’da tevkif edilmiş, burada Üstadıyla birlikte altı ay tutuklu kalmıştır. Yanlışlıkla tahliye edildiği zaman, sırf Üstadından ayrılmamak için, tahliyesinin yanlış olduğunu bildirerek, tekrar tevkif edilmiştir. Bundan sonraki hayatı, Eskişehir’de ve büyük kısmı İstanbul’da dinî hizmetlerle meşguliyetle geçmiştir.
Z.Gündüzalp, 2 Nisan 1971’de Süleymaniye Kirazlı Mescid Sokağındaki ikâmetgâhında vefat etmiş; cenaze namazı Fatih Camii’nde kılınarak, Eyüp Sultan Kabristanına defnedilmiştir.
Gündüzalp’i unutulmazlığa yükselten, hiç şüphesiz en zor şartlarda İslâm’a, iman ve Kur’ân hakikatlerine gönül vermiş olması, bu hakikatlerde billûrlaşıp İslâm’a ayna olması, hayatını fedâ eder tarzda kendini bu kudsî hizmetin karasevdalısı haline getirmesidir.
Birgün suçlanıp mahkemeye çıkarıldığında (1948), "Eğer koministler, mürekkep ve kâğıdı yok etmek imkânını da bulsalar, benim gibi bir çok gençler ve büyükler fedâî olup hakikat hazinesi olan R. Nur’un neşri için, mümkün olsa derimizi kâğıt, kanımızı mürekkep yaptıracağız" demiştir. Yine, sorgu hakimliğinde, "Sen de R. Nur’un talebesi imişsin?" denildiğinde, "Bediüzzaman Said Nursi gibi bir dâhînin şakirdi olmak liyâkatini kendimde göremiyorum. Eğer kabul buyurulursa iftiharla, ‘Evet, R. Nur’un şakirdiyim!’ derim" diye cevap verir.
Bediüzzaman Said Nursi’nin fedâkâr talebelerinden Zübeyir Gündüzalp, gazete çıkarılması için en fazla emek ve gayret sarf eden insanlardan biriydi.
Onun ve yakın birkaç arkadaşının gayretiyle, 24 Ekim 1967’de haftalık İttihad gazetesi çıkarılmaya başlandı. İttihad’ın yayınları adeta bütün Türkiye’yi ayağa kaldırdı. Ancak 7 Haziran 1971’de, 12 Mart sonrasının sıkıyönetimi tarafından kapatıldı.
İttihad’ın en büyük hizmeti ise, günlük bir gazeteye, 41 yıldır yayın hayatını sürdüren Yeni Asya’ya zemin hazırlaması oldu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yalda Abbasi Mohsen Mizazade Le Yare Sözleri Türkçe

Kadın Ez ku iro pır xemginim, lê yare… (Ben ki bugün çok dertliyim, le yare…) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare…) Cab levina negerinım, lê yare… (Bir divane onu ararım, le yare…) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Neşan jêde ev nabinim, lê yare… (Ararım da bulamam, gül nare…) Neşan jêde ev nabinim, lê yare… (Ararım da bulamam, gül nare…) Derdê dılemın koriyeh, lê yare… (Gönlümün derdi kördür(?), le yare) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare….) Xussan canê mın xariye, lê yare… (Xuslar(?) canımı yedi, le yare… ) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Didar maye kıyamete, lê yare gul nare… (Buluşmak kıyamete kaldı, gül nare…) Didar maye kıyamete, lê yare gul nare… (Buluşmak kıyamete kaldı, gül nare…) Erkek; Caylan kuştın, jınan bırın, lê yare… (Caylanı öldürdüler, kadınlar kötürdüler, le yare…) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare…) Gulyarê mın esir kırın, lê yare… (Gülyarımı esir ettiler, le yare…) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Van fıritın le

İbrahim Tatlıses Filmleri

İbrahim Tatlıses Filmleri,İbrahim Tatlıses Filmleri izle,yeşilçam hülya avşar -İbrahim Tatlıses Filmleri,türk sineması İbrahim Tatlıses Filmleri,eski nostalji İbrahim Tatlıses Filmleri Bu Bölümde ibrahim Tatlisesin Cevirdigi Tüm Filmler Yeralmaktadir. Filmleri izleye Bilmek icin Resimlere Tiklayiniz. Bazi Filmler 2 Cd Olarak Eklenmistir. Filmin Devamini izleye Bilmek icin Hemen Yanindaki Resimi Tiklayarak Filme Devam Baka Bilirsiniz iyi izlemeler. Burdaki Filmler Tanitim Amaciyla Sunulmustur. Sanatcilara Destek Vermek icin Orjinal Cd lerini Satin Almanizi Tafsiye Ederiz. Sitemizdeki Filmlerimizin Yüzde 99 u Nostalji Agirlikli Filmlerdir. Alisan - 1982 ibrahim Tatlises - Yaprak Özdemiroglu - Yaman Okay - Savas Akova Ali Tutal - Zeynep Irgat - Alev Gürzap - Hamit Yildirim ALLAH ALLAH - 1987 ibrahim Tatlises - Melike Zobu - Mehmet Ali Erbil Neslihan Acar - Neriman Köksal - Hüseyin Kutman Asiksin - 1988 ibrahim Tatlises - Hülya Avsar - C

Engin Noyan Güzel Dua

 Yâ Berr! Yoktum yokluğumun farkında değildim İyilik ettin var eyledin beni Anılmıyordum anılmaya değer değildim İyilik ettin insan eyledin beni Bilmiyordum bilmediğimi bilmiyordum İyilik ettin kendini bilir eyledin beni Bilmiyordum senin farkında değildim İyilik ettin inanlardan eyledin beni Kimsesizdim kendime dost arıyordum İyilik ettin dostun eyledin beni Yetimdim sahibimi arıyordum İyilik ettin rahmetine çağırdın beni Hatalıyım pişmanlık duyuyorum