Ana içeriğe atla

Ayıp Be İnsan Utanıyor

Son yillarda turemis, icine kapanik, surekli mutsuz, bezgin, hayattan beklentisi olmayan, kendine has tarzlari olan, mantik sahibi her insani, 'insan neden kendini boyle bir sekle, kaliba sokmak ister' diye kara kara dusunmeye iten genc kardeslerimize verilen sifat!

80 lerin modasinin ,punk rock akimi ile karisip geliserek bu gunku halini aldigi soylenilern alt-kultur ya da moda akimi.insanda kizilcik sopasiyla kovalama istegi uyandirsa da gencler arasinda son derece yayginlasmis bir "sey".


her ne kadar insana benzemeseler de, aslinda insan olduklarini -yani ayni turden oldugumuzu- icimiz yanarak da olsa kabul etmemiz gereken topluluk. bu tur insanlar komplekslerini, depresif tavirlarini kendilerince havali sandiklari bir yoldan disa vurmaktadirlar.

intihara egimlidirler, degillerse bile oyleymis gibi yaparlar, cunku bu onlarin tarzinin vazgecilmez bir parcasidir. saclariyla yuzlerini kapatip dis dunyayla aralarina bir engel koyarlar. zira o dunyadan nefret etmektedirler ki bunu da kesici aletlerle -en sevdikleri jilettir- kollarini ciziktirerek de gosterenleri de mevcuttur. bu eylem sanirsam "her an sahdamara kayabilirim" havasi vermektedir ki bunu da marifetlerin en buyugu olarak gorurler.

umarim her biri silkinip bunalim havasindan ve komplekslerinin yol actigi sacmaliklarindan kurtulur ve "normal" olmayi utanilacak birsey olarak gormekten vazgecerler. onlara allahtan akil fikir, cesitli nedenlerden dolayi muhatap olmak zorunda olanlaraysa yine allahtan sabir diliyorum.


ergenligin disavurum sekli emo punk gothic metalci her donem degisiyor.
emo, ingilizce 'emotional' (duygusal) kelimesinden geliyor ve hepsi aslinda cok hassas, kirilgan ve sorunlu tipler bu da yeni nesil hakkinda yeterince mesaj veriyor.

hem omuzlari dardir hem de beyinleri. cunku cumhurbaskaninin adini bilmeyip ve bununla ovunup " bu ulke bana ne veriyor ki yaaaeeeee bilecem ben onun adini!" deyip sizi soka sokabilirler. uzak durulmali bir sekilde.

tineci takimin modern giyimlisi. muslum gurses - umit besen arasi bakisli garip insan toplulugu.

ana baba sefkatinden yoksun kalmis, surekli huzun durumlarinda gezen, saclarini bir gozu ustune kapatmis, orasina burasina pirsing takan, ileride sokak kedisi misali uremeleri olasilikli olan, escinsel egilimli az gelismislik sergileyen ulkelerin taze soganciklari.

taksimde galatasaray lisesinin tam karsisinda koloni halinde yasayan igrenc topluluk. tiksinerek izliyoruz.






EMO: Ergeni Mincirsak Olmaz mi?!

Hep soyluyorum, biz cocukken midemiz bulaninca ekmek yedirirlerdi, grip "Yatinca gecer,"di, basin agriyorsa "Cocuklarin basi agrimaz," denirdi, uykun kaciyorsa "Oyuncaklarini dusun, guzel ruyalar gorursun," seklinde konu halledilirdi! Okuma yazmayi ogrenemiyorsan ya "Tembel,"din ya "Yavastan, saglam saglam ogreniyor,"dun! Huzunlu bir cocuksan "Yazar olacak herhalde," derlerdi, yerinde duramiyorsan, etrafa saldiriyorsan bir tane cakarlardi, susup otururdun. Kanaatimce pedagojinin zirve yaptigi yillardi o yillar. Cunku sonra sonra, kosup oynadiktan sonra oksuren cocuk 'astim baslangici', okuma yazmayi zor sokuyorsa 'disleksik', huzunluyse 'depresif', asiri hareketliyse 'hiperaktif' diye nitelendirilmeye baslandi ve o sinameki yetistirilen tipsizler simdi buyuduler! O kadar ilgi alaka sonrasi ola ola ne oldular?

Emo!

Emo ne?

Hani besalti yildir etrafta saclarini gozlerinin tekini kapatacak sekilde one one tarayan, miskin gorunuslu, asik suratli, beti benzi atmis, siska, dar pantolonlu, converse'li, siyah ojeli ergenler var ya... Taksim'de kaldirimlarda filan oturuyorlar. Aha onlar Emo! Emo kelimesinin emotional'dan (hissi) geldigi, bu yavrularin pek bunalimli pek guvensiz ve duygusal oldugu, topluma uyum saglayamadiklari icin boyle takildiklari soyleniyor. Bizim zamanimizda punk vardi ya, onun gibi bir akim, ama bir halta yaramayani!

HERKESIN KEYFINI KACIRDIM
Ay kiyamaam! Zamaninda, kendi ergen yillarimda bu akim daha dunyada yokken 10 gun emo takilmisligim vardir! Kafam neye bozuktu hatirlamiyorum ama o 10 gun, ustelik de yaz tatilinde, evin o kosesinden bu kosesine oflaya poflaya nemli gozlerle dolastim. Sacimi taramadim, denize gitmedim, sohbetlere katilmadim, tebessum bile etmedim. Aksamlari karabasan gibi yemek masasina cokup herkesin keyfini kacirdim. Bir aksamustu, balkonda otururken annem "Ne bu surat her gun, senin derdin ne kizim aaa," seklinde pedagojik bir acilim yapti. "Sikiliyorum... Hayat cok anlamsiz," cevabimin uzerinden sanirim birkac saniye gecmisti ki aci ve can havliyle bir metre havaya sicradim. Annem, her Turk annesinin uzmani oldugu 'mincirma' hamlesini oldukca sert ve uyarisiz gerceklestirmisti.

Mincirma, malumunuz evlat artik poposuna terlikle vurulmayacak kadar buyuduyse, ancak tekdir ile de uslanmiyor ve hakki kotekse kullanilan, konu komsu, bitisik ev duyar ihtimaline karsi avaz avaz bagirmak yerine gecen bir terbiye seklidir. Tercihen bel veya bacak bolgesinden bir alan secilir, elle kavranir ve et, 180 derece cevrilir! Hemen ardindan, daha acim ve saskinligim hukum surerken, annem kisik sesle, yuzunu yuzume yaklastirarak "Alirim ayagimin altina," diye basladi ve "Karnin tok sirtin pek! Aklini basina topla! Sikiliyorsan da git bakkala evin alisverisini yap, sonra da gel yemek kitabindan bir kurabiye pisir, aksam misafir var, hadi yallah," seklinde bitirdi!

NE DERDIM KALDI NE DE TASAM
Malumunuz eti mincirilan ergen olay yerinde fazla kalamaz, mincirandan tirstigi icin kendisine yalakalik yapar, arzu ettigi aktiviteleri gerceklestirir. Minciran mutlu, mincirilansa artik efendi bir insandir! Aynen oyle oldu. Mincirma sonrasi ne derdim kaldi ne tasam! Emo'lugum o gun bitti, bu yasa kadar da hep mutlu mesut, uyumlu, uretken biri olarak yasadim. Simdinin sokakta bira icen, gelen gecenden ihtiyaci var diye degil, hayat tarzi sandigi icin para dilenen, dunyanin butun derdi sirtindaymis gibi davranip, bunalim takilip bir isin ucundan tutmayan emo'larinin basinda, bizim zamanimizin anne babalari olacakti ki. Ohoo. Muma donerdi hepsi! Bir kere her seyden once butun o yuzu gozu sacla kapli esek herifleri bir esek tirasina gotururlerdi, kesin! Ulkenin genclerine bak. Tarikat yurtlarinda yetistirilen cocuklar, polise atsin diye eline tas verilenler, bir de emo'lar! Gelecekten cok umutluyum!

Yazan : Gulse BIRSEL / Sabah Gazetesi - 20 Aralik 2009 Pazar

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yalda Abbasi Mohsen Mizazade Le Yare Sözleri Türkçe

Kadın Ez ku iro pır xemginim, lê yare… (Ben ki bugün çok dertliyim, le yare…) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare…) Cab levina negerinım, lê yare… (Bir divane onu ararım, le yare…) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Neşan jêde ev nabinim, lê yare… (Ararım da bulamam, gül nare…) Neşan jêde ev nabinim, lê yare… (Ararım da bulamam, gül nare…) Derdê dılemın koriyeh, lê yare… (Gönlümün derdi kördür(?), le yare) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare….) Xussan canê mın xariye, lê yare… (Xuslar(?) canımı yedi, le yare… ) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Didar maye kıyamete, lê yare gul nare… (Buluşmak kıyamete kaldı, gül nare…) Didar maye kıyamete, lê yare gul nare… (Buluşmak kıyamete kaldı, gül nare…) Erkek; Caylan kuştın, jınan bırın, lê yare… (Caylanı öldürdüler, kadınlar kötürdüler, le yare…) Lê yare, gul nare… (Le yare… Gül nare…) Gulyarê mın esir kırın, lê yare… (Gülyarımı esir ettiler, le yare…) Lê yare, hevale… (Le yare, hevale…) Van fıritın le

İbrahim Tatlıses Filmleri

İbrahim Tatlıses Filmleri,İbrahim Tatlıses Filmleri izle,yeşilçam hülya avşar -İbrahim Tatlıses Filmleri,türk sineması İbrahim Tatlıses Filmleri,eski nostalji İbrahim Tatlıses Filmleri Bu Bölümde ibrahim Tatlisesin Cevirdigi Tüm Filmler Yeralmaktadir. Filmleri izleye Bilmek icin Resimlere Tiklayiniz. Bazi Filmler 2 Cd Olarak Eklenmistir. Filmin Devamini izleye Bilmek icin Hemen Yanindaki Resimi Tiklayarak Filme Devam Baka Bilirsiniz iyi izlemeler. Burdaki Filmler Tanitim Amaciyla Sunulmustur. Sanatcilara Destek Vermek icin Orjinal Cd lerini Satin Almanizi Tafsiye Ederiz. Sitemizdeki Filmlerimizin Yüzde 99 u Nostalji Agirlikli Filmlerdir. Alisan - 1982 ibrahim Tatlises - Yaprak Özdemiroglu - Yaman Okay - Savas Akova Ali Tutal - Zeynep Irgat - Alev Gürzap - Hamit Yildirim ALLAH ALLAH - 1987 ibrahim Tatlises - Melike Zobu - Mehmet Ali Erbil Neslihan Acar - Neriman Köksal - Hüseyin Kutman Asiksin - 1988 ibrahim Tatlises - Hülya Avsar - C

Engin Noyan Güzel Dua

 Yâ Berr! Yoktum yokluğumun farkında değildim İyilik ettin var eyledin beni Anılmıyordum anılmaya değer değildim İyilik ettin insan eyledin beni Bilmiyordum bilmediğimi bilmiyordum İyilik ettin kendini bilir eyledin beni Bilmiyordum senin farkında değildim İyilik ettin inanlardan eyledin beni Kimsesizdim kendime dost arıyordum İyilik ettin dostun eyledin beni Yetimdim sahibimi arıyordum İyilik ettin rahmetine çağırdın beni Hatalıyım pişmanlık duyuyorum